Podobnie jak rynek, na którym działamy, nasza firma stale ewoluuje. W każdym roku mierzymy się z nowymi wyzwaniami i projektami, rozwijając się i dopasowując ofertę do oczekiwań klientów. Rok 2021 był dla nas niezwykle intensywny, a jego zbliżający się koniec to idealny moment na małe podsumowanie!
2021 w liczbach
Za nami intensywne miesiące, podczas których zrealizowaliśmy 23 projekty i dostarczyliśmy ponad 60 maszyn dla klientów z branży aerozolowej i CIP!
Do grona klientów Solmatic, które obecnie liczy przeszło 200 firm, w 2021 roku przybyło 13 nowych przedsiębiorstw. Z dumą możemy powiedzieć, że 2021 to dla nas rok przejęcia w 100% rynku fińskiego. Łącznie rozwiązania Solmatic wdrożyliśmy na 32 rynkach na 4 kontynentach!
Największe wyzwania
Sukcesy sukcesami, ale miniony rok, jak zawsze, postawił przed naszym zespołem spore wyzwania, z którymi musieliśmy się zmierzyć. Nasi klienci są coraz bardziej zainteresowani zautomatyzowanymi rozwiązaniami, które podniosą wydajność procesów produkcyjnych w ich przedsiębiorstwach i pozwolą na odciążenie pracowników od żmudnej, powtarzalnej pracy na rzecz oddelegowania ich do ciekawszych i strategicznych zadań. Ponadto w minionym roku – podobnie jak przed dwoma laty – zaobserwowaliśmy rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania zdalne.
Wymagająca sytuacja na światowym rynku, którą przez ostatnie miesiące ukształtowała pandemia, utwierdziła nas w przekonaniu, że musimy nadal rozszerzać i doskonalić naszą ofertą zautomatyzowanych rozwiązań i zdalnego wsparcia.
Co nowego?
ównolegle do prowadzenia kluczowych dla firmy działań sprzedażowych, w 2021 roku poświęciliśmy czas, by rozwijać się na innych płaszczyznach.
Jako firma odpowiedzialna społecznie, postanowiliśmy dołożyć swoją cegiełkę dla dobra naszej planety – postawiliśmy w 100% na energią odnawialną. Dzięki temu udało nam się zredukować roczną emisję dwutlenku węgla do atmosfery o 19 125 kg.
Wierzymy w siłę młodych i zdolnych ludzi, bo to oni wnoszą świeże spojrzenie i są naszą przyszłością, dlatego w minionym roku zorganizowaliśmy program letnich praktyk dla studentów, z których najlepsza osoba dołączyła na stałe do naszego zespołu.
Ponadto postawiliśmy na rozwój własnego centrum obróbczego CNC o nowe maszyny i zespół, aby zyskać jak największą kontrolę nad jakością produkowanych przez nas podzespołów.
Przeprowadziliśmy również rebranding strony internetowej, by stworzyć platformę jak najbardziej intuicyjną dla odbiorców i kompleksową – zawierającą całą naszą ofertę i merytoryczne wskazówki dla klientów.
Kierunek 2022!
W 2022 rok wchodzimy z nową energią i motywacją do działania. Rok 2021 przyniósł nam wiele pouczających doświadczeń i projektów, które utwierdziły nas w przekonaniu, że przyjęta przez Solmatic strategia to dobry kierunek.
W 2021 roku pojawiliśmy się na międzynarodowych targach Beautyworld Middle East w Dubaju, na których zaprezentowaliśmy naszą szeroką ofertę dla branży kosmetycznej. Sukces targów w Dubaju daje motywację! Dlatego w kolejnym roku nie zwalniamy tempa. Z naszymi rozwiązaniami pojawimy się m.in. w Bolonii, Amsterdamie, Paryżu, Lizbonie i ponownie w Dubaju! Ponadto planujemy otwarcie oddziału Solmatic w Niemczech, żeby być jeszcze bliżej naszych klientów w Europie Zachodniej.